Kam se vydat?
Minigalerie
Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie

Další články

Tchaj-wan: Malá Čína s unikátním bambusovým mrakodrapem ESO travel na Novinky.cz
Tchaj-pej 101 – to je označení budovy, která byla od svého dokončení v roce 2004 do ledna 2010 nejvyšší budovou planety...
Největší stavby světa: Město ve věži, šejkův palác a továrna na Boeingy ESO travel na Novinky.cz
Současným rekordmanem je pekingský letištní Terminál 3 postavený kvůli letním olympijským hrám...
Super výlet vlakem: Z Pekingu do Tibetu nejvýše položenou železnicí světa ESO travel na Novinky.cz
Vysoko na tibetské náhorní plošině se vine nejvýše položená železnice světa. Cesta po ní se blíží cestování časem...

Lhasa, autonomní oblast Tibet

Přidáno: 25.10.2012 | Autor: Redakce

Lhasa, autonomní oblast Tibet

Do hlavního města tajuplného Tibetu se mohou odvážit pouze cestovatelé v dobré fyzické kondici: nadmořská výška 3600 metrů totiž řádně prověří jak dýchání, tak i krevní oběh. V autobusech při okružních jízdách a také v největším městském hotelu jsou k dispozici i kyslíkové přístroje.

Pokud se pro výlet na proslulou Střechu světa přece jen rozhodnete, počítejte s podstatně skromnějším ubytováním než v čínských nížinách a velkoměstech, a také s celkem vysokými cenami.

Kromě nezapomenutelného panoramatu Himálají je nejvíce vyhledávaným místem palác Potala, třináctipatrová budova opředená mnohými legendami. Palác byl dříve rezidencí dalajlámy, pevností, klášterem i vězením.

Po vyklizení za kulturní revoluce byl celý komplex znovu otevřen roku 1980, kdy poskytla vláda v Pekingu Tibeťanům opět větší náboženskou svobodu. Dnes si mohou Potalu bez problémů prohlédnout i zahraniční turisté. Volně přístupné jsou také další posvátné prostory, chrámy a kláštery.

V roce 2001 Čína prohlásila, že Lhasa se stane dalším moderním čínským městem, ve kterém nebudou chybět soukromé podniky a čilý turistický ruch. V příštích patnácti letech by se mělo město zdvojnásobit; tempo rozvoje se ještě zvýšilo po dokončení železníčního spojení Golmlud-Lhasa.

 

Komentáře