Kam se vydat?
Minigalerie
Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie

Další články

Tchaj-wan: Malá Čína s unikátním bambusovým mrakodrapem ESO travel na Novinky.cz
Tchaj-pej 101 – to je označení budovy, která byla od svého dokončení v roce 2004 do ledna 2010 nejvyšší budovou planety...
Největší stavby světa: Město ve věži, šejkův palác a továrna na Boeingy ESO travel na Novinky.cz
Současným rekordmanem je pekingský letištní Terminál 3 postavený kvůli letním olympijským hrám...
Super výlet vlakem: Z Pekingu do Tibetu nejvýše položenou železnicí světa ESO travel na Novinky.cz
Vysoko na tibetské náhorní plošině se vine nejvýše položená železnice světa. Cesta po ní se blíží cestování časem...

Do oblak! Jaká je cesta do Lhasy po nejvýše položené železnici světa?

Přidáno: 07.03.2014 | Autor: Redakce

Do oblak! Jaká je cesta do Lhasy po nejvýše položené železnici světa?
Jaká je cesta po nejvýše položené železnici světa? Fascinující. A rozhodně pohodlnější, než by člověk čekal. Cesta z Pekingu do Lhasy totiž probíhá moderním vlakem – ve kterém nechybí kyslíkové masky, jídelní vůz a až překvapivý komfort, který by člověk na čínské železnici možná nečekal.
 
Cesta z Pekingu do Lhasy – po kolejích – je dlouhá 4064 kilometrů a rozhodně levnější, než když se pro návštěvu Lhasy rozhodnete leteckou cestou. Jízdenka stojí v závislosti na třídě, jakou si zvolíte, od dvanácti set korun do osmi tisíc. Záleží, zda zhruba osmačtyřicet hodin, které strávíte na cestě, chcete prožít v obyčejném kupé na obyčejném sedadle, nebo zda zatoužíte po pohodlnějším lehátku.

Koupě jízdenek je dobrodružství

Vlaky do Lhasy odjíždějí každý den v půl desáté večer z nádraží v Pekingu, ve Lhase jsou o dva dny později zhruba v osm večer. Pokud ale myslíte, že krátce před devátou naběhnete do nádražní haly, kde koupíte lístek a hned naskočíte do vlaku, pak pozor – na jízdenky do tohoto vlaku se stojí poměrně dlouhé fronty. Čekáním tady lidé občas stráví i několik hodin. A platí, že jízdenku do vlaku vám prodají nejdříve na desátý den od nákupu. Nic jednoduchého, co říkáte? 

I proto se vyplatí nechat si cestu do Lhasy zařídit od cestovní kanceláře, která se o jízdenky postará. Na člověku už je pak jen naskočit do vlaku a užívat si cestu.

Přes Xi´an a Golmud do oblak 

A že ta se opravdu užít dá! Po opuštění Pekingu vlak zamíří do Xi´anu, pak do Lanzhou, Xiningenu a Golmudu. Panoráma velkoměst pak střídá čínský venkov a později, za Golmudem, vysokohorská krajina.

Právě část trati za Golmudem je nejnovější. Dokončená byla teprve před pár lety, stavba trvala pět let a železnice tady vede místy, která jsou i více než pět tisíc metrů nad mořem. Nejvyšší bod na trati leží v nadmořské výšce 5072 metrů, nejvyšší železniční stanice světa potom leží ve výšce 5068 metrů, v průsmyku Tchang-ku-la. Nejdelší tunel na trati měří 4264 metrů a mostů je po cestě 675.

Obavy z toho, že se člověku udělá v takové výšce špatně, pak rozhání vybavení vlaku. Do něj je totiž nepřetržitě vháněný kyslík, pasažérům jsou k dispozici kyslíkové masky a na „palubě“ je i lékař. 

Užijte si výhled z okénka!

Největším zážitkem cesty jsou bezesporu panoramata, kterými vlak projíždí. Kromě toho tady ale člověk může vyrazit do jídelního vozu – jídlo je tu překvapivě levné i dobré - nebo si pokrmy nakoupit od prodavačů, kteří vlakem pravidelně procházejí. Ve vlaku je pak k dispozici i horká a studená tekoucí voda a úklidová služba pravidelně uklízí všechny společné prostory. Jízda je tak opravdu komfortní a pohodová.
 
Ale říci, že se člověku po dvou dnech nechce vystoupit… to by byla lež. Zvlášť, když všichni turisté vědí, co je ve Lhase, tajemném městě nad oblaky, čeká… 

Komentáře