Kam se vydat?
Minigalerie
Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie
PředchozíPředchozí
DalšíDalší

Další články

Tchaj-wan: Malá Čína s unikátním bambusovým mrakodrapem ESO Travel na Novinky.cz
Tchaj-pej 101 – to je označení budovy, která byla od svého dokončení v roce 2004 do ledna 2010 nejvyšší budovou planety...
Největší stavby světa: Město ve věži, šejkův palác a továrna na Boeingy ESO Travel na Novinky.cz
Současným rekordmanem je pekingský letištní Terminál 3 postavený kvůli letním olympijským hrám...
Super výlet vlakem: Z Pekingu do Tibetu nejvýše položenou železnicí světa ESO Travel na Novinky.cz
Vysoko na tibetské náhorní plošině se vine nejvýše položená železnice světa. Cesta po ní se blíží cestování časem...

Zájezdy Čína

Malý okruh Čínou + Datong Malý okruh Čínou + Datong 61 990,- 05. 10. - 18. 10.
Čína - Perly říše středu Čína - Perly říše středu 46 490,- 02. 08. - 13. 08.
Čína - Perly říše středu Čína - Perly říše středu 46 490,- 16. 08. - 27. 08.
Čína - Tibet - Nepál - Indie Čína - Tibet - Nepál - Indie 119 990,- 21. 09. - 06. 10.
Plavby čínským vnitrozemím Plavby čínským vnitrozemím 72 990,- 28. 09. - 10. 10.
Vlakem na střechu světa Vlakem na střechu světa 82 990,- 29. 09. - 13. 10.
Malý okruh Čínou Malý okruh Čínou 29 990,- 07. 09. - 15. 09.
Velký okruh Čínou Velký okruh Čínou 72 490,- 22. 09. - 06. 10.

Velká čínská zeď

Asi 80 kilometrů severozápadně od Pekingu se u pevnosti Badaling (Pa-ta-ling) nachází nejnavštěvovanější úsek proslulé Velké čínské zdi. Výlet do těchto míst působí na cizince jako cesta proti proudu času. Z moderní metropole se brzy ocitnete v předměstských oblastech venkovského rázu, mezi povozy taženými osly a plně naloženými jízdními koly, později budete projíždět starými zemědělskými vesnicemi, kde se za dlouhá staletí jakoby vůbec nic nezměnilo, pak pokračujete dále do hor, kde kdysi celé armády čínských dělníků obestavěli svou říši nepropustným kamenným valem. Jako všechny ostatní divy světa, je i tato stavba mno hem krásnější na vlastní oči než když ji znáte pouze z knih a filmů.



Nejstarší pevnosti v oblasti severních hranic Číny vznikaly už před více než 2000 lety. Ve 14. století pak dynastie Ming začala s jejich systematickou obnovou a propojováním v jednu mohutnou hradbu. Tak vznikla Wan-li Čchang Čcheng čili Velká čínská zeď, přibližně 6000 kilometrů dlouhé veledílo.

velká čínská zeď

„Velká zeď“ je i v současnosti jedinečným symbolem Číny, který zde chce vidět na vlastní oči snad každý turista. Obnovený úsek zdi u průsmyku Badaling (Pa-ta-ling) se klikatí i přes velmi strmé svahy, a tak ho můžete pojmout jako osobní zkoušku vytrvalosti. Únavu z pěší túry lze snáze překonat při pohledu na povzbudivě se usmívající chodce z protisměru. Pokud půjdete dosttatečně dlouho směrem na západ, dojdete k rozpadajícím se a neopraveným částem zdi, která se ztrácejí za obzorem.

Pa-ta-lingský úsek bývá často plný lidí, najdete na něm také plno stánků s lacinými suvenýry, je tedy dost možné, že vezmete zavděk některou ze dvou dalších, méně frekventovaných zpřístupněných částí Velké zdi. V oblasti Mutianyu (Mu-tchien-jü) je zeď stejně zajímavá jako u Pa-ta-lingu, navíc je však méně strmá. Pokud chcete vidět Velkou čínskou zeď v co nejoriginálnější, takřka neopravené podobě, doporučujeme vám navštívit její úsek u Simatai (S’-ma-tchaj). Tato část je sice nejdál od Pekingu, asi 100 km na severovýchod, odnesete si však odtud zcela určitě velmi silné dojmy. Tato část má povolení k provozování kabinové dráhy, přesto jde o nejnebezpečnější část celé Velké zdi. Vstup na Velkou čínskou zeď se stále zlepšuje, stále více částí je zpřístupněno turistům, například Chuang-chua-čcheng (Huanghuacheng) a Ťin-ša-ling (Jinshaling).