Kam se vydat?
Minigalerie
Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie

Další články

Tchaj-wan: Malá Čína s unikátním bambusovým mrakodrapem ESO travel na Novinky.cz
Tchaj-pej 101 – to je označení budovy, která byla od svého dokončení v roce 2004 do ledna 2010 nejvyšší budovou planety...
Největší stavby světa: Město ve věži, šejkův palác a továrna na Boeingy ESO travel na Novinky.cz
Současným rekordmanem je pekingský letištní Terminál 3 postavený kvůli letním olympijským hrám...
Super výlet vlakem: Z Pekingu do Tibetu nejvýše položenou železnicí světa ESO travel na Novinky.cz
Vysoko na tibetské náhorní plošině se vine nejvýše položená železnice světa. Cesta po ní se blíží cestování časem...

Čína si připsala další prvenství. Nejdelší most přes moře dlouhý 55 kilometrů

Přidáno: 02.02.2018 | Autor: Vendula Vrablová

Čína si připsala další prvenství. Nejdelší most přes moře dlouhý 55 kilometrů Čínská velmoc nás nepřestává udivovat. Na svém kontě má největší radioteleskop světa, nejdelší eskalátor, ale i nejpůsobivější a největší skleněnou lávku světa. Nově si na seznam světových unikátů připsala i nejdelší most přes moře, jehož délka je 55 kilometrů. Výstavba mostu, včetně doprovodných inženýrských prací, trvala bezmála čtrnáct let. Výsledek ale stojí za to.

Přečtěte si také: Dali - starobylé město na jihu Číny, které musíte navštívit

Nové dopravní spojení

Most spojuje Hong Kong, město Ču-chaj a administrativní oblast Macao. Investoři si od jeho realizace, která spolykala na 300 miliard korun, slibují značné ulehčení a zkrácení cesty zejména pro řidiče, kteří cestují do vzdálenějších oblastí. Kromě toho má nový most potenciál pomoci také obchodu. Výrobci ze západního břehu Perlové řeky totiž budou moci mnohem rychleji dopravit zboží na mezinárodní letiště v Hongkongu.

Výstavba zmáčená krví

Realizace 55 kilometrů dlouhého mostu se pochopitelně neobešla bez úrazů, ale i skandálů. Most měl být původně dokončen mnohem dřív. Jeho otevření ale zbrzdilo přezkoumání dopadu projektu na životní prostředí, vyšetřování korupce i překročení rozpočtu. Kromě toho za tuto megalomanskou stavbu zaplatilo životem sedm osob. Dalších sto bylo zraněno.

Dvanáct pruhů a podvodní tunel

Součástí obřího mostu jsou dvě šestiproudé silnice a tunel dlouhý 6,7 kilometru, který má být nejdelším podmořským „průchodem“ pod mostem. Tento tunel se nachází ve čtyřiceti metrech pod hladinou moře, což z něj dělá další světový unikát. Most už sice byl otevřen s velkou slávou a pompou, kdy na něj vyrazí první řidiči, je však stále ve hvězdách. 

Komentáře